Expunerea artiștilor în mediul online. Greșelile de PR

Industria muzicală de la noi e la pământ în ceea ce privește PR-ul artiștilor și expunerea lor în mediul online. Despre acest lucru aș dori să vorbesc în acest articol.

0
97

Încep prin a vă spune că în anul 2014 m-am înscris la Facultatea de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion, pentru că aveam un proiect muzical extrem de controversat, plin de greșeli de imagine. Mi-am dorit să știu unde greșesc și am învățat de la profesioniști în jurnalism, extrem de multe lucruri. Mi-a fost foarte greu să accept unele adevăruri și să le pun în practică.

Multă lume din showbizz se intitulează PR, cu toate că nu este suficient să ai doar contacte cu oamenii din presă și televiziune. Un PR înseamnă mult mai mult de atât, iar de multe ori aceste contacte nici nu sunt necesare, dacă știi cum să le atragi.

CITEȘTE ȘI: Speak trăiești în România!

GREȘELILE DE PR

După părerea mea, un PR bun trebuie să fie un fin psiholog și să cunoască limitele și capacitățile artistului. PR-ul este interdependent de marketingul artistului și nu poate funcționa independent, pentru că intervin greșelile de PR.

O greșală de PR poate fi reparată în dublul timpului în care s-a staționat în ea. Dacă timp de 2 ani de zile ai făcut greșeli peste greșeli, imaginea poate fi „curățată” în 4 ani. Desigur, cea mai bună cale este REBRANDING-ul, alături de niște oameni capabili. Acest lucru l-am învățat de la fosta mea profesoară – Luminița Ciocan, Senior PR Consultant.

  • Din păcate, majoritatea PR-ilor copiază foarte mult PR-ul vedetelor din State. La fel face și marketingul, cu toate că acolo vorbim despre cu totul și cu totul alt nivel. Plus că, uitam esențialul: diferența de cultură și mentalitate.
  • Românii nu vor respecta niciodată un artist controversat, extravagant și extrovert. Cu toate că vor gusta și comenta intens regiile de PR, cum ar fi: aparițiile șocante, eventualele scandaluri publice, viața personală etc.
  • De asemenea, televiziunile în goana după raiting și senzațional, vor promova un astfel de artist. Însă, trebuie ca marketingul artistului să decidă, dacă targetul acelor televiziuni, este și targetul artistului.
  • Majoritatea PR-ilor încearcă să creioneze pentru artist, un personaj complet diferit, față de ce este în viața de zi cu zi. Este o greșală imensă de PR și din păcate, majoritatea artiștilor nu sunt liniari pe termen lung cu acest personaj creat. Ba mai mult, alternează între: controversat și blajin, între extravagant și cuminte, între rebel și conservator.
  • O altă greșală de PR este imaginea cât mai sexy a artiștilor, care nu poate fi susținută de un produs de marketing calitativ. Publicul amator de poze gen Playboy, nu este același cu publicul plătitor de bilete la un concert. Degeaba există forme, dacă nu există fond. Madonna nu ar fi rezistat doar cu aparițiile sexy, dacă nu ar fi avut melodii, videoclipuri și show-uri senzaționale.
  • Vocea nu mai reprezintă un element esențial pentru succesul unui artist, însă nu am înțeles niciodată, de ce se încăpățânează unii artiști să cânte LIVE, deșii este evident că nu pot. O altă greșală de PR.
  • Expunerea excesivă a vieții personale în mediul online, în detrimentul activității artistice, poate dăuna. Dacă în anii 2000 publicul era extrem de curios de viața personală a artiștilor preferați, azi sunt doar la un click distanță. Mulți artiști își expun prea mult viața personală în mediul online, din păcate. Pe termen lung, aceștia pot deveni comuni și să nu mai reprezinte interes pentru public.

CITEȘTE ȘI: Sexualitate prin muzică: George Simion lansează single-ul de debut „69 Ways”

TIPURI DE PR CARE ÎMI PLAC

ANDRA are un PR foarte bine realizat, cu mare priză la publicul din România. Este imaginea familistei convise: a mamei dăruite și a soției iubitoare. Nu are derapaje de imagine, nu se implică în scandaluri și are o imagine foarte cuminte, fără prea multe extravaganțe. Chiar daca se expune suficient de mult in mediul online, se expune cu viața de familie, iar asta face deliciul publicului.

CARLA’S DREAMS este iarăși un PR foarte bine realizat, unde misterul îl face extrem de interesant pentru public. De asemenea, îl apreciez pentru aparițiile lui strict muzicale, presărate cu multă filozofie de viață. Cu toate că presa încearcă din răsputeri să îl expună, viața lui personală este foarte bine ținută secret. De apreciat.

IRINA RIMES are un PR și o imagine de „păpușică modestă”. O prinde foarte bine, însă am observat că în ultima perioadă încearcă și lucruri mai extravagante și că a început să fie mai extrovertă. O sfătuiesc să rămână pe aceași linie cu care a început.

Așadar, un PR bun și pe termen lung, trebuie să fie în concordanță cu caracterul și psihicul artistului, altfel, se va observa că este unul disimulat. Publicul a început să își dea seama de multe lucruri și nu mai poate fi păcălit ca altădată.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here